Meni

Šta je iliopsoas sindrom i kako se koriguje

Iliopsoas je mišić koji spada u grupu dubokih pregibača kuka. Gornji pripoji ovog mišića nalaze se na telima poslednjeg torakalnog i prva tri slabinska pršljena, a donji pripoj na gornjem delu butne kosti. Iliopsoas čine dva mišića – iliakus i psoas major, koji su najčešće odvojeni u predelu abdomena, ali sjedinjeni u predelu butine. Specifičnost […]

Iliopsoas je mišić koji spada u grupu dubokih pregibača kuka. Gornji pripoji ovog mišića nalaze se na telima poslednjeg torakalnog i prva tri slabinska pršljena, a donji pripoj na gornjem delu butne kosti.

Iliopsoas čine dva mišića – iliakus i psoas major, koji su najčešće odvojeni u predelu abdomena, ali sjedinjeni u predelu butine.

iliopsoasSpecifičnost ovog mišića ogleda se u tome što je on kod većine ljudi hronično skraćen usled sedenternog načina života, što može izazvati bolove u lumbalnom delu leđa i preponi. Iliopsoas povezuje lubmalnu kičmu i unutrašnju stranu karlice sa butnom kosti i njegova glavna uloga je podizanje (fleksija) natkolenice. Pored toga on učestvuje i u podizanju trupa pri fiksiranim nogama, kao i pri rotacijama trupa.

Povećanje napetosti i skraćenje iliopsoasa izaziva niz kompenzacijskih mehanizama u okolnim mišićima koji dovode do bolova u donjem delu leđa, uz moguće širenje tog bola u kuk ili preponu. Takođe ovo stanje može dovesti do prednjeg nagiba karlice – anterior pelvic tilt sindroma, praćenog lumbalnom lordozom.

Još jedan moguć poremećaj je upala tetive iliopsoasa u predelu prepone. Upalu tetive karakteriše jak bol prilikom palpacije, bol pri podizanju ispružene noge od podloge ili pri hodanju uz stepenice.

IliopsoasIliopsoas sindrom ima nekoliko međusobno povezanih strategija lečenja:

Pored svega navedenog potrebno je promeniti i svakodnevne navike i aktivnosti, te u rutinu uključiti češće šetnje uz izbegavanje perioda sedenja kad god je to moguće.




Kontaktirajte nas
TEL: 062/234601 TEL: 069/1680583 EMAIL: kontakt@fitnesbeograd.rs WEB: www.fitnesbeograd.rs


LOKACIJE

Fitnes A blok, Savada, Uroša Martinovića 14, lokal 6. i
Fitnes Belville, Jurija Gagarina 14Lj, zgrada Suncokreta, lokal 6.

Autobuske linije : 85, 89, 95

Tramvajske linije : 7, 9, 11, 13

Za vas koji dolazite kolima , obezbedili smo besplatan parking.