Cenar za fitnes i rehabilitaciju

Šta je Trigger Point i kako se leči

Trigger point predstavlja mesto povećane gustine mišićnog tkiva. Nastaje usled nakupljanja mlečne kiseline i ostalih štetnih posledica metabolizma, a kao posledica ponavljajućeg stresa koji jedne iste mišićne grupe trpe tokom dužeg vremena. To je tačka u mišiću bolna na pritisak, a taj bol se može širiti u druge delove tela. Npr pritiskom na trigger point u infraspinatusu (mišić u donjem delu lopatice) referentni bol se širi do prednje strane ramena. Mišić može sadržati jedno ili više ovakvih mesta, koja su najčešće veoma osetljiva na dodir i javljaju se na mestima gde su se mišićna vlakna skratila. Mišić koji poseduje ove bolne tačke ima skraćen opseg pokreta i u njemu imamo osećaj krutosti. Usled savremenog načina života i rada određene mišićne grupe su sklonije nastanku trigger pointa od drugih.

Na slici su prikazani mišići zadnje strane tela koji su načešće pogođeni ovim stanjem.

Bolne tačke na leđima - Trigger pointTrigger point nastaje uvek usled neadekvatnog opterećenja različitih mišićnih grupa. Može biti posledica lošeg držanja kao ili dugog sedenja, neadekvatno programiranog trenažnog opterećenja, stalnog oslanjanja na jednu nogu pri stajanju (kontrapost), nošenja torbe uvek na istom ramenu… Kada se javi trigger point dolazi do promene obrazca pokreta i slabosti u mišićima.

Trigger point može biti:

  • aktivan – uzrok je stalnog bola i javlja se u nefleksibilnim mišićima
  • latentni – trenutno ne uzrokuje bol, ali pritiskom na tu tačku nastaje bol koji se širi u druge delove tela

Pravilan tretman trigger pointa obuhvata tehnike miofascijalnog opuštanja – opuštanja mišićne fascije (omotača). Najefikasniji način u otklanjanju ovih bolnih tački predstavlja manuelna masaža, ali je zbog svoje neekonomičnosti manje zastupljena. Tehnika koja u današnje vreme preovladava je korišćenje foam rollera. Roler se može koristiti u uvodno-pripremnom ili završnom delu treninga, kao i u pauzama između vežbi. Pomoću njega opuštamo mišićnu fasciju i povećavamo protok krvi kroz mišićno tkivo. Ukoliko na određenu tačku želimo da ostvarimo veći pritisak, umesto rolera možemo koristiti i tenisku lopticu.

 

Dok god postoji trigger point u mišiću on se ne može jačati, a ni istezanje takvog mišića neće rešiti problem. Postojanje trigger pointa podrazumeva da je mišić fiziološki kontrahovan i skraćen, te zato najpre moramo rešiti taj problem, pre nego što pređemo na sistematsko jačanje i istezanje mišića. Ukoliko niste sigurni kako da sami rešite problem bolnih tačaka u leđima, stručni tim SmartFitness-a će Vam pomoći da se u najkraćem roku oslobodite bola.

PRATITE NAS!

FacebookYoutubeInstagram

Telefon

011/6300320
062/234601
069/1680583