Cenar za fitnes i rehabilitaciju

Kruženje vratom i kolenima u zagrevanju – da ili ne?

Zagrevanje je deo treninga koji je najviše zapostavljen, pa ga tako mnogi sportisti i rekreativci skaćuju ili skroz izbacuju iz svog treninga. Nemojte preskakati vežbe zagrevanja, jer su njihovi efekti višestruki: povećanje radne temperature mišića i provodljivosti nervnih impulsa, povećanje unosa kiseonika, poboljšanje mentalne usresređenosti na trening koji sledi, korekcija posturalnih deformiteta i mnogi drugi.

Funkcionalni trening predstavlja primenu funkcionalne anatomije ljudskog tela u vežbanju. Anatomska struktura (pravac pružanja ligamenata i tetiva, oblik zglobnih površina) određuje u kojoj meri će neki zglob biti pokretan.. Joint by joint pristup treningu nalaže da zglobovi kao što su koleno, lakat, i zglobovi između pršljenova u lumbalnom i vratnom delu kičmenog stuba treba da budu što stabilniji zbog svoje specifične anatomske strukture.

Vrstu i amplitude pokreta u cervikalnom delu kičme, određuje orijentacija i oblik zglobnih površina na pršljenovima. U vratnom delu zglobne površine su ravne i koso postavljene pod uglom od 45˚ u odnosu na horizontalu, čime su omogućeni pokreti antefleksije (savijanje brade ka grudima), retrofleksije (savijanje glave u nazad) i laterofleksije (savijanje glave ka ramenu).

Zglob kolena po svojoj anatomskoj strukturi zahteva stabilnost, pa tako pokreti kolena koji nisu u sagitalnoj ravni (kao npr kruženja) narušavaju stabilnost vašeg kolena. Kolateralni (bočni) ligamenti pružaju se tako da dozvoljavaju samo pokrete savijanja i opružanja u kolenu, dok se pokreti rotacije mogu sprovoditi samo u malom opsegu (ukupno 25˚). Neadekvatni pokreti
potkolenice često mogu dovesti do povreda meniskusa, jer se meniskusi prilikom pokreta
kolena uvek postavljaju na mesto najvećeg pritiska.

Imajući u vidu ovakav pristup treningu, kruženje u zglobu vrata i kolena koji treba da budu stabilni, predstavlja opasnost jer smanjuje stabilnost tih zglobova, a povećava njihovu mobilnost, čime se povećava rizik od povrede. Ukoliko niste sigurni da sami možete da sprovedete ovakav pristup treningu, stručni tim SmartFitness centra će Vam rado pomoći.

PRATITE NAS!

FacebookYoutubeInstagram

Telefon

011/6300320
062/234601
069/1680583