Cenar za fitnes i rehabilitaciju

Da li pravilno dišemo?

Koliko puta Vam se dogodilo na treningu da se zadišete i ne možete da se oporavite od prethodne vežbe a već počinjete sledeću? Glavno pitanje koje nam klijenti postavljaju je kada se radi udah a kada izdah prilikom izvođenja pokreta. Odgovor uglavnom glasi da je kod koncentrične faze pokreta („naprezanja“) izdah a kod ekstentricne („opuštanja“) udah, ali pored pravovremenog disanja postavlja se pitanje na koji način se faze udaha i izdaha izvode.

Ukoliko je disanje „plitko“ faze udaha i izdaha kod vežbanja neće rešiti problem hipoksije koji se javlja kao posledica lošeg disanja. Pravilno disanje se izvodi abdominalno (iz stomaka) a ne iz grudi, tako što se dijafragma spušta u trbušnu duplju kako bi vazduh mogao da prođe do donjih režnjeva pluća odakle je jedino moguće da da se iskoristi punim kapacitetom.

Pravilno disanje kod vezbanja

Na slici je prikazan proces disanja sa pravcem pokretanja dijafragme kod faze udaha i izdaha.

Dakle pravilno da se izdah radi kod koncentrične faze pokreta jeste tačno, ali ukoliko se izvodi plitko neće imati preveliku poentu. Zbog prirode posla kojim se bavimo i svakodnevnim potrebama ljudi uglavnom dišu plitko, i to na usta a ne kroz nos kako bi trebalo, zato je neophodno u trenažnom procesu proći obuku tehnike disanja pre početka bilo kakve aktivnosti.

 

kako pravilno disati tokom vezbanja

Na slici je prikazana jedna od vežbi tehnika disanja koju možete kod kuće da probate.

 

U Smart fitness centrima obuka disanja je obavezan deo trenažnog procesa, pa ukoliko Vam treba pomoć slobodno nam se obratite.

PRATITE NAS!

FacebookYoutubeInstagram

Telefon

011/6300320
062/234601
069/1680583