Cenar za fitnes i rehabilitaciju

Da li je zagrevanje pre treninga bitno?

Većina ljudi koji se bave nekom vrstom fizičke aktivnosti zagrevanje shvata kao gubljenje vremena i prelaze odmah na „glavni“ deo treninga, odnosno na vežbe snage. Neki koriste kardio sprave kao vrstu zagrevanja da bi podigli puls, što je svakako bolja opcija nego da odmah predjete na vežbe, ali opet nije dovoljno dobra jer trčanjem pokrećete samo kardio-respiratorni sistem a mišićne grupe koje želite da opteretite na samom treningu ostaju nepripremljene. Kao primer možemo uzeti benč pres, kao vežbu koja se najviše koristi u teretani, za čije izvodjenje su potrebne grudi (musc. pestoralis) koje se trčanjem ne mogu adekvatno pripremiti za opterećenje u glavnom delu treninga.

Da bi se mišić na pravi način „zagrejao“ potrebno je da se prethodno dobro prokrvi i da se miofascijalne opne koje su napete i zategnute opuste i omoguće punu amplitudu pokreta bez opasnosti od povreda.

Zagrevanje pre treninga - vlakna misića

Prikaz pružanja vlakana mišića i delovanja miofascijalnog opustanja kod masaže

 

Dakle, ukoliko mišić ne izmasirate na pravi način u samom zagrevanju, ne možete ga pripremiti za opterećenja koja ste planirali da radite u glavnom delu treninga i dovodite sebe u opasnost od stvaranja mikrotrauma ili povrede. Samim „razgibavanjem“ utičete samo na zglobne strukture i tetive mišića ali na i sam mišić ne.

Jedna od najboljih tehnika koja se može koristiti kao zagrevanje jeste foam rolling masaža koja se može primeniti i u glavnom ili završnom delu treninga.

Trening počinje „rolanjem“ - devojka na boku

U našim centrima svaki trening počinje „rolanjem“ što i Vama preporučujemo kako biste se pripremili na pravi način za trening i izbegli mogućnost povrede.

PRATITE NAS!

FacebookYoutubeInstagram

Telefon

011/6300320
062/234601
069/1680583