Cenar za fitnes i rehabilitaciju

Da li je plivanje dobro za kifozu

Često smo svedoci da doktori osobama sa povijenim leđima unapred (KIFOZA) preporučuju plivanje kao aktivnost koja će pomoći u otklanjanju tog telesnog deformiteta. Ali da li je svaka tehnika plivanja dobra za ispravljanje leđa?

Kifoza je telesni deformitet koji karakterišu povijena ramena i leđa, dok je glava nagnuta ispred tela i često je praćen povećanom lumbalnom krivinom i karlicom nagnutom ka napred. Jasno je da su kod ovakvog deformiteta grudni mišići previše napeti i skraćeni (što dovodi do povlačenja ramena unapred), dok leđni mišići poseduju nedostatak snage i bivaju previše izduženi. Nakon što smo dijagnostikovali stanje mišića, znamo šta nam je činiti – pektoralne mišiće treba istezati i opuštati, a leđne mišiće jačati, kako bi povukli lopatice i ramena u nazad, što će dovesti do ispravljanja leđa. Osobe sa kifozom se takođe odlikuju smanjenom mogućnošću rotacije torakalnog dela kičme. Povećanje mobilnosti tog dela leđa, svakako je još jedan zadatak za trenera prilikom otklanjanja ovog telesnog deformiteta.

Kifoza - Pogrbljenost leđa

Plivanje je trenažna aktivnost koja aktivira gotovo kompletnu muskulaturu tela, jer je voda kao sredina veoma gušća od vazduha i svojim otporom doprinosi jačanju mišića koji se u njoj kreću. Imajući u vidu sve navedeno dolazimo do zaključka da prsna i delfin tehnika nisu pogodne za otklanjanje kifoze, jer previše angažuju grudne mišiće koji su kod osoba sa kifozom ionako prenapeti. Kraul tehnika može biti zastupljena u treningu, jer se pomoću nje unilateralno jačaju mišići ruku i ramenog pojasa i razvija torakalna mobilnost, ali ovaj stil dosta angažuje i grudne mišiće pa upotreba mora biti ograničena. Leđna tehnika plivanja ostvaruje najveći efekat na otklanjanje kifoze, jer dovodi upravo do toga što nam je potrebno – istezanje grudnih, a jačanje leđnih mišića.

U položaju leđne tehnike plivanja, ramena treba zabaciti unazad da bismo što više ispravili torakalni deo kičme i kako bismo što više istegli grudne mišiće. Ekstenzija kičmenog stuba podiže rebra i proširuje grudni koš što omogućava efikasnije disanje.

Vežba koja je efikasna za određenog vežbača, ne mora nužno biti korisna za svakoga i zato pametno birajte sadržaj svog treninga. Samo uz pravilnu primenu trenažnih sredstava možete za najkraće vreme ostvariti svoje cilijeve koji vas pokreću da vežbate.

 

PRATITE NAS!

FacebookYoutubeInstagram

Telefon

011/6300320
062/234601
069/1680583